nuffnang ads

Sabtu, 5 Mac 2011

Sabtu Pun Kena Kerja > Kerja Wajib

Long San 2009
Baram, Miri
Sarawak.

Ni lah tempat kerja aku yang dahulu. Jauh di  pedalaman, lebih kurang 8jam dari bandar Miri, Sarawak. Kenderaan nya hanya 4x4 ja yang dapat masuk. Kalau duduk 8 jam jalan berturap tak pa. Ni mau tak maunya patah pinggang.

Naik Twin Otter pun boleh, kurang dari 1jam dah sampai. Penduduk berbangsa Kenyah, Penan, Kayan yang biasanya menetap di tempat aku bekerja nih. Mula-mula memang rasa janggal, walaupun aku nih anak kampung..hehehe. Bukan orang bandar pun. Pernah aku terfikir tempat ni orang masih pakai cawat, duduk atas pokok!!. Walaupun aku sendiri tak tahu ada orang masih menetap di pedalaman macam ni..

Mula sampai sini rasa nak balik semula. Mmmakkkkkkkkkkk.........

kenderaan pacuan 4x4 yg wajib kena guna..hehe

kalau tingukk dari atas.. huhu Subhan Allah.. mak kauu!!!

Emily & Desmond Gau, orang kampung yang banyak tolong aku masa di situ..

Masa tu nak turun bandar memang ambik masa. Kena timbang2 dulu, kena fikir2 dulu, kos pergi balik dah 200. Belum makan minum lagi.. huhuhu penuh dengan cabaran !!.. xpa2 sabar-sabar.. masa tu masih bujang.. Ada ku kesah sangat?? cuma rindu dgn mak lerr..hehe

Hari ni biasa orang rehat di rumah, aku kena turun bekerja
tampung belanja untuk keluarga
nak tak nak kena buat
kena turun
kerja wajib!

sat lagi sambung...


b e r e h............

Your Comment/ Komen Anda