nuffnang ads

Jumaat, 14 April 2017

Ingat Jangan Sombong

*JANGAN SOMBONG DGN JAWATAN*

Seorang wanita berumur 40 tahun..baru saja menjadi Pengarah disebuah syarikat membawa anaknya datang ke pejabat untuk makan.

Selesai makan anaknya membuang plastik bekas makanannya dilantai. Datanglah seorang nenek dengan penyapunya dan menyapu bersih sampah tadi. Wanita yang baru saja menjadi Pgarah ini hnya melihat nenek tersebut lalu berkata kepada anaknya "Nak sudah besar nanti, jangan jadi seperti dia. Sudah tua tpi masih lagi pungut sampah". Anaknya hanya mengangguk kepala kerana masih belum mengerti apa-apa. Nenek ini melihat kesombongan wanita itu lalu dia bertanya. "Mohon maaf, tumpang tanya.. Puan ini siapa?", katanya tenang. Dengan angkuhnya wanita itu menjawab "saya Pengarah baru disini, kenapa?!. "

Nenek ini hanya mengangguk, tidak menjawab. Dari jauh datang seorang pengurus dengan baju rapi menghampiri nenek tua itu. "Puan CEO, silakan masuk bilik mesyuarat puan, semua pengarah sedang menunggu". Lalu Nenek tua ini membuka jaketnya, dan terlihat baju sgt rapi serta tag namanya sebagai CEO itu.
*Ternyata dia adalah pengasas syarikat ini!*

Tanpa mengubah expresinya, dia berkata kepada pegawai itu. "Tolong tarik balik jawatn wanita ini. Kita tidak perlu ada orang sombong seperti dia di syarikat ini".

Pegawai itu pun mencatat nombor pengarah itu dan dihari itu juga dia dipecat.

Nenek CEO ini berkata ke anaknya,"aku memecat ibumu & berharap suatu hari nanti kamu memahaminya, *MENJADI ORANG BESAR YANG DIHORMATI BUKANLA SEKADAR KEPINTARANYA, TETAPI BAGAIMANA KITA MAMPU MENGHARGAI ORANG2 BAWAHANYA SERTA BOLEH MEMBANTU MEREKA.TANPA MEREKA SIAPALAH KITA SEBENARNYA* itulah kata2 terakhir dari puan C.E.O kpd anak dan ibunya sebelum meminta izin meninggalkn mereka dlm seribu kekesalan.

*MESEJ*
Tidak kira apa status dan kedudukn kehidupan seseorg itu, masih perlu menghormati orang lain juga, Jangan menilai seseorang hanya dari luar fizikalnya semata mata. Akhlak seseorg itu bukan terletak pd kedudukanya tpi bagaimana dia boleh menyebbkn org lain selesa bersamanya.

*Ingat!!Jgn sombong*😔😔😔....Copy Paste....

Jumaat, 10 Mac 2017

Hari PPP

Ramai org x kenal apa tu PPP @ dresser @ M.A
Nie la ringkasan sedikit sebanyak apa tu PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN:-

Boleh bagi ubat, tp bkn doktor
Boleh merawat, tp bkn stapness
Boleh conduct beranak, tp bkn bidan
Boleh ambil darah, tp bkn lab technician

Tukang bagi ubat tp bkn farmasi
Tukang jahit, tp bukan tailor
Tukang kutip duit tp bkn along
Tukang escort tp bkn bouncer

Tukang bagi nasihat tp bkn motivator
Tukang bt majlis tp bkn event planner
Dan macam2 lagi driver,tukang sapu, tukang kebun,Mekanik,tukang eletrik, tukang kayu,

So kepada sapa2 yang bekerja sebagai M.A tidak kiralah yang baru mau jadi m.a, sedang jadi m.a, pesara m.a, yg baru bercita2 mau jadi m.a saya mengucapkan!!

SELAMAT HARI PPP 2017

#multitasking #multilevel #multiplekerja
#penolongpegawaiperubatan #herosebenar #unsunghero #herotakdidendangkan

Ahad, 19 Februari 2017

Aplikasi Baru

Hi.. apa khabar? Ada satu projek baru tahun 2017 ni.. produk 100% digital mobile apps, boleh install dr Google play dan Appstore, modal rendah, komisyen tinggi. So far, biz online paling mudah. Ramai yang belum tahu. Jom tengok2 dulu, ok atau tidak.. saya terangkan dalam whatsapp group ini, 👇🏼

https://chat.whatsapp.com/B1bXqqFPZyp7RUEsjhns0c

Boleh tengok website ni juga👇🏼
http://appsincomelaju.com/dzulawg.html

Rabu, 8 Februari 2017

New Mobile Apps Passive Income


Salam & Hi Everyone, Just to share new mobile Apps with you all "STAR VOIP" also can make passive income to you. Just click link above for view or join group whatapps.

Rabu, 1 Februari 2017

Share biar ramai menyedari

*MOTIVASI DIRI*

*1.* Kalau kita bergaduh dengan pelanggan,
*Walaupun kita menang, Pelanggan tetap akan lari.*

*2.* Kalau kita bergaduh dengan rakan sekerja, *Walaupun kita menang, Tiada lagi semangat bekerja dalam satu kumpulan.*

*3.* Kalau kita bergaduh dengan boss,
*Walaupun kita menang, Tiada lagi masa hadapan di tempat itu.*

*4.* Kalau kita bergaduh dengan keluarga,
*Walaupun kita menang, Hubungan kekeluargaan akan renggang.*

*5.* Kalau kita bergaduh dengan guru, *Walaupun kita menang, Keberkatan menuntut ilmu dan kemesraan itu akan hilang.*

*6.* Kalau kita bergaduh dengan kawan,
*Walaupun kita menang, Yang pasti kita akan kekurangan kawan.*

*7.* Kalau kita bergaduh dengan pasangan,
*Walaupun kita menang, Perasaan sayang pasti akan terguris.*

*8.* Kalau kita bergaduh dengan sesiapapun,
*Walaupun kita menang,* *Kita tetap kalah.*
*Yang menang adalah cuma ego diri sendiri..*
*Yang ini yg susah.. mengalahkan ego diri sendiri.*

*9.* Renungan bersama....
Apabila kita menerima teguran, kesilapan dan kesalahan usahlah terus melenting dan marah *bersyukurlah masih ada orang yang mahu menegur kesilapan kita.*

*10.* Mendengar isteri membebel di rumah, *bererti kita masih punya keluarga.*

*11.* Mendengar suami masih mendengkur di sebelahku *bererti kita masih punya suami.*

*12.* Mendengar ayah dan mak menegurku dengan tegas *bererti kita masih punya mak ayah.*

*13.* Merasa letih dan jemu menasihati anak yang nakal, *bererti kita masih punya anak untuk saham akhirat ku nanti.*

*14.* Merasa letih setiap ptg selepas penat bekerja, *itu bererti kita mampu bekerja keras.*

*15.* Membersihkan pinggan dan cawan kotor setelah menerima tamu di rumah, *itu bererti kita punya teman.*

*16.* Pakaianku terasa agak sempit, *itu bererti kita makan cukup.,*

*17.* Mencuci dan menggosok timbunan baju, *itu bererti kita memiliki pakaian.*

*18.* Membersihkan halaman rumah, mop lantai, *itu bererti kita memiliki tempat tinggal.*

*19.* Mendapatkan banyak tugasan, *itu bererti kita dipercayai dapat melakukannya.*

*20.* Mendengar bunyi ekzos & hon dan anak jiran bising, *itu bererti kita masih boleh mendengar.*

*21.* Melihat anak-anak bermain riang, *itu bererti kita masih boleh melihat.*

*22.* Kita masih bernafas, *itu bererti kita masih diberi peluang oleh pencipta yang agung untuk bertaubat dan beribadah.*

Akhirnya banyak hal yang dapat kita syukuri setiap hari. Kita juga bersyukur mendapatkan pesan ini, kerana secara tidak sedar kita masih memiliki orang yang peduli pada kita.

*Berhenti mengeluh dan bersyukurlah. Bersyukur dalam setiap keadaan meski tak ada alasan untuk bersyukur sekalipun. Ayuh kita sama2 mencuba utk bersyukur walau diri ini selalu mengeluh tanpa berfkir hikmah di sebaliknya.*

Semoga yang terima pesanan ini diberkati dengan kesihatan hingga ke akhir hayat.
Renung2 kan ...😊

Isnin, 16 Januari 2017

Perkongsian

Seorang imam masjid di London biasa naik bas untuk ke mana mana...
Suatu hari dia membayar tambang bas,, lalu segera duduk setelah menerima baki dari pemandu bas tersebut..
.
Setelah dia mengira,, ternyata wang baki dari pemandu itu terlebih 20 sen... Ada niat di hati sang imam untuk mengembalikan baki duit yang terlebih itu kerana memang bukan haknya...
.
Namun terlintas pula dalam fikirannya untuk tidak mengembalikannya.. hanya kerana memikirkan itu hanya wang kecil yang tak begitu bernilai.. Umumnya orang juga tidak mengambil peduli dalam hal begini... lagipun itu tidak akan membuat pemandu bas miskin...
.
Kemudian bas berhenti di sebuah perhentian bas untuk menurunkan sang imam... Tiba-tiba sang imam berhenti sejenak sebelum keluar dari bas,, sambil menyerahkan wang 20 sen kepada pemandu dan berkata:
"Ini wang anda,, baki wang saya yang anda pulangkan tadi terlebih 20 sen.. Ini bukan hak saya.."
.
Si pemandu mengambilnya dengan tersenyum dan berkata:
"Bukankah anda imam baru di kota ini?? Saya sudah lama berfikir untuk mendatangi masjid anda demi mengenal lebih jauh tentang Islam,, maka sengaja saya menguji anda dengan memberi wang baki yang lebih dari sepatutnya... Saya ingin tahu sikap anda.."
.
Saat sang imam turun dari bas,, kedua lututnya terasa menggeletar dan hampir jatuh ke tanah,, hingga dia memegang tiang yang berdekat dengannya dan bersandar... Pandangannya menatap ke langit dan berkata:
"Ya Allah,, hampir saja saya menjual Islam hanya dengan 20 sen.."
.
Maka berdakwah tak hanya dengan dalil,, tapi juga dengan akhlak,, agar jangan sampai orang lain menjauh dari Islam kerana perilaku kita yang tidak selaras dengan apa yang diajarkan Islam...ambillah iktibar dari cerita di atas..
.
#muhasabah

Ingatan utk kita semua moga menjadi muslim yg sebenarnya bukan sekadar penganut agama islam.....

Rabu, 11 Januari 2017

Perginya Ketua Menteri Kesayangan - Allahyarham ADENAN SATEM ( SARAWAK - Cheif Minister )


Dengan penuh kesedihan dan dukacita adalah dimaklumkan bahawa YAB CM telah kembali ke Rahmatullah pada jam 1.20 tengahari tadi di Hospital Jantung Samarahan. Tomorrow, Thursday, 12/01'2017, is a special public holiday. There is no announcement of any other holidays. There will be a 7 day mourning period. All govt functions and events are cancelled during the mourning period.

Your Comment/ Komen Anda