nuffnang ads

Khamis, 27 Julai 2017

Lelaki 😬

*HAPPY HUSBAND DAY*


● Yang buat wanita itu CANTIK adalah huruf C. Kalau tanpa hurup C, jadi ANTIK simpan di muzium je. 


● Yang buat LELAKI itu gagah adalah huruf L. Kalau tanpa huruf L, jadi AKI-AKI tidak gagah lagi


● Yang buat BIDADARI-BIDADARI itu indah, adalah DADAnya. Kalau tak ada DADAnya, ... akan jadi BIRI-BIRI 🐑🐑🐑🐑🐑🐑.


*Kata sang suami2

"isteri itu tidak sama macam gadget, kalau gadget, makin lama, makin turun nilainya.

Kalau isteri makin lama makin naik nilainya .

Baik nilai timbangannya mahupun nilai perbelanjaannya, nilai rawatannya." 


*Kata sang isteri2 

" ada suami itu seperti pelihara Kereta. Makin lama makin sukar, boros dan... makin susah dihidupkannya.


 hahahahahahahaha ..!!!

 *HARI INI HARI SUAMI SE DUNIA *


*LELAKI adalah ciptaan TUHAN yg paling KUAT*


Dia bina MASA DEPAN mereka sekeluarga dengan *hutang* dan membayar ansuran


Dia telah bersusah payah tapi masih selalu *dimarahi* 

Bayangkan waktu kecil dimarahi IBUBAPA, Sekolah dimarahi GURU, kerja diMarahi BOSS, lepas kahwin diMarahi ISTERi, tua diMarahi ANAK CUCU, Matipun sudah pasti diMarahi MALAIKAT


Kehidupan dia berakhir hanya untuk *MENGALAH demi KEBAHAGIAAN orang lain*


Kalau dia keluar rumah, kata org dia *MERAYAP*

Kalau dia tinggal di rumah, kata org dia *MALAS*

Kalau dia marah anak2, kata org dia *GARANG*

Kalau dia tak marah, kata org dia lelaki *TIDAK TEGAS*

Kalau dia tak bagi isteri bekerja, kata org dia *MENGONTROL* 

Kalau dia benarkan isteri

bekerja, kata org dia *MAKAN gaji isteri*

Kalau dia dengar apa kata ibunya, kata org dia *ANAK MAK*

Kalau dia dengar kata isterinya, kata org dia *DKI* (Di bawah Ketiak Isteri)

Kalau dia banyak MENOLONG wanita yang memerlukan dikatakan *HIDUNG BELANG*

Kalau TAK MAHU TOLONG wanita lain, katanya *KEJAM*


*Tapi di tengah TERPAPAR segala macam tuduhan, dia tetap KUAT*


Kirim ke semua LELAKI, supaya mereka TERSENYUM

dan kepada semua wanita, supaya mereka SEDAR, bahwa LELAKI itu amat BERHARGA.


*Selamat Hari SUAMI sedunia*

😊😊😊😊

Jumaat, 14 April 2017

Ingat Jangan Sombong

*JANGAN SOMBONG DGN JAWATAN*

Seorang wanita berumur 40 tahun..baru saja menjadi Pengarah disebuah syarikat membawa anaknya datang ke pejabat untuk makan.

Selesai makan anaknya membuang plastik bekas makanannya dilantai. Datanglah seorang nenek dengan penyapunya dan menyapu bersih sampah tadi. Wanita yang baru saja menjadi Pgarah ini hnya melihat nenek tersebut lalu berkata kepada anaknya "Nak sudah besar nanti, jangan jadi seperti dia. Sudah tua tpi masih lagi pungut sampah". Anaknya hanya mengangguk kepala kerana masih belum mengerti apa-apa. Nenek ini melihat kesombongan wanita itu lalu dia bertanya. "Mohon maaf, tumpang tanya.. Puan ini siapa?", katanya tenang. Dengan angkuhnya wanita itu menjawab "saya Pengarah baru disini, kenapa?!. "

Nenek ini hanya mengangguk, tidak menjawab. Dari jauh datang seorang pengurus dengan baju rapi menghampiri nenek tua itu. "Puan CEO, silakan masuk bilik mesyuarat puan, semua pengarah sedang menunggu". Lalu Nenek tua ini membuka jaketnya, dan terlihat baju sgt rapi serta tag namanya sebagai CEO itu.
*Ternyata dia adalah pengasas syarikat ini!*

Tanpa mengubah expresinya, dia berkata kepada pegawai itu. "Tolong tarik balik jawatn wanita ini. Kita tidak perlu ada orang sombong seperti dia di syarikat ini".

Pegawai itu pun mencatat nombor pengarah itu dan dihari itu juga dia dipecat.

Nenek CEO ini berkata ke anaknya,"aku memecat ibumu & berharap suatu hari nanti kamu memahaminya, *MENJADI ORANG BESAR YANG DIHORMATI BUKANLA SEKADAR KEPINTARANYA, TETAPI BAGAIMANA KITA MAMPU MENGHARGAI ORANG2 BAWAHANYA SERTA BOLEH MEMBANTU MEREKA.TANPA MEREKA SIAPALAH KITA SEBENARNYA* itulah kata2 terakhir dari puan C.E.O kpd anak dan ibunya sebelum meminta izin meninggalkn mereka dlm seribu kekesalan.

*MESEJ*
Tidak kira apa status dan kedudukn kehidupan seseorg itu, masih perlu menghormati orang lain juga, Jangan menilai seseorang hanya dari luar fizikalnya semata mata. Akhlak seseorg itu bukan terletak pd kedudukanya tpi bagaimana dia boleh menyebbkn org lain selesa bersamanya.

*Ingat!!Jgn sombong*😔😔😔....Copy Paste....

Jumaat, 10 Mac 2017

Hari PPP

Ramai org x kenal apa tu PPP @ dresser @ M.A
Nie la ringkasan sedikit sebanyak apa tu PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN:-

Boleh bagi ubat, tp bkn doktor
Boleh merawat, tp bkn stapness
Boleh conduct beranak, tp bkn bidan
Boleh ambil darah, tp bkn lab technician

Tukang bagi ubat tp bkn farmasi
Tukang jahit, tp bukan tailor
Tukang kutip duit tp bkn along
Tukang escort tp bkn bouncer

Tukang bagi nasihat tp bkn motivator
Tukang bt majlis tp bkn event planner
Dan macam2 lagi driver,tukang sapu, tukang kebun,Mekanik,tukang eletrik, tukang kayu,

So kepada sapa2 yang bekerja sebagai M.A tidak kiralah yang baru mau jadi m.a, sedang jadi m.a, pesara m.a, yg baru bercita2 mau jadi m.a saya mengucapkan!!

SELAMAT HARI PPP 2017

#multitasking #multilevel #multiplekerja
#penolongpegawaiperubatan #herosebenar #unsunghero #herotakdidendangkan

Ahad, 19 Februari 2017

Aplikasi Baru

Hi.. apa khabar? Ada satu projek baru tahun 2017 ni.. produk 100% digital mobile apps, boleh install dr Google play dan Appstore, modal rendah, komisyen tinggi. So far, biz online paling mudah. Ramai yang belum tahu. Jom tengok2 dulu, ok atau tidak.. saya terangkan dalam whatsapp group ini, 👇🏼

https://chat.whatsapp.com/B1bXqqFPZyp7RUEsjhns0c

Boleh tengok website ni juga👇🏼
http://appsincomelaju.com/dzulawg.html

Your Comment/ Komen Anda