nuffnang ads

Jumaat, 13 Januari 2012

KITA MEMANG TAK SAYANG EMAK DAN ABAH

kenangan masa mula berjauhan dari mak ayah..


Di mulut kita kata sayang.. di hati kita kata sayang.. tapi perbuatan kita telah membuktikan kita TAK SAYANG MAK DAN AYAH KITA !!!

Mak dan Ayah pesan dan suruh macam-macam.. oii,.. Tak kisah la apa yang mereka suruh. Selagi tak melanggar syariat ISLAM, ikut saja la... taati saja la..

Ini tidakk!!.. Kita melawan dan terus melawan...

 Mungkin bila dihadapan mak ayah kita senyum tanda hormat.. tapi bila balik ke rumah, kita dengan bangga mengumpat pasal mak dan ayah. Padahal kita tak sedar sebelum kita nak membesar seperti sekarang ni, najis kita mak sendiri yang cuci. Duit belanja sekolah kita, ayah yang berikan hasil keringat dia. Tapi kita dengan egonya...''aahhh.. tu dulu !!

Masa terus berlalu... berlalu laju tanpa hiraukan tentang perihal kehidupan anak derhaka seperti kita..

Alhamdulilah mak dan ayah kita masih hidup..Hahaha..sementara mereka hidup ni la kita MALU nak cium pipi mereka depan orang lain..

Kita MALU nak cium dahi mereka depan orang lain. Kita MALU nak cium tangan mereka depan orang tapi kita cuma TAK MALU untuk hanya salam tangan mereka sahaja depan orang lain..

Ya Allah..., betul ke kita sayang mak ayah ??? Dulu mak ayah dengan TAK MALU cium dahi, pipi dan ubun-ubun kita depan orang lain.. Arghh...tu dulu... Sekali lagi KITA MEMANG TAK SAYANG MAK DAN AYAH !!!.. 

mak & yan

Your Comment/ Komen Anda