nuffnang ads

Ahad, 22 Januari 2012

Dunia Cinta Penuh Ilusi

As salam
Sahabat blog
Sahabat semua..

Percaya tak bila kita sukakan seseorang apa yang dia lakukan, katakan, akan jadi hiburan buat kita bahagia, tapi bila sayang makin pudar kita pasti cari kesilapannya, kata-katanya pastinya jadi  sesuatu yang membosankan? Percaya tak??

Itu lah namanya hidup. Kalau kita suka nak hidup semua benda yang ada dalam hidup akan jadi senang dan seronok didepani, kalau tak suka nak hidup semua benda jadi susah dan menyakitkan hati. Betul tak ?

Mahunya tidak, sesekali ambil contoh si penagih,
'' nak buat cemana, yang awak nak jadi penagih dadah tu pasal apa ?? ''Bidang ni memang akan selalu dijadikan contoh kita. 


Si penagih tu memang tak suka nak hidup sebab dia dah rosakkan hidup dia sendiri. Cuba kalau dia sukakan hidup, dah tentu dia akan penuhkan hidup dia dengan macam-macam perkara yang boleh mendatangkan keuntungan baik dari segi kewangan mahupun sebaliknya  
( yang baik2 ler).

Macam orang tengah bercinta la. Waktu bercinta kalau boleh nak hidup lebih lama, sebab syok sangat rasanya. Tapi kalau tengah putus cinta rasanya nak mati masa tu jugak..hehe.. Pasal tu orang bunuh diri bila frust bercinta. Tapi tak da pulak orang bunuh diri waktu tengah syok bercinta ??hehe.. jangan marah, umpama, contoh, teladan je..

Sekadar berkongsi cerita..

Your Comment/ Komen Anda