nuffnang ads

Isnin, 11 April 2011

KONGSI-kongsi

Petang tadi ada apoiment nak p tengok set penapis air ni. Rasanya dah lama tak cek makcik ni punya penapis air. Hmmmm..baik lahh. Beberapa hari lepas dia ada kol suruh cek penapis tu. Almaklum la dah veteren sikitt..heeeeeee.. Makcik ni cakap lepas guna penapis ni dia dapat jimat penggunaan gas memasak. sebabnya tak perlu masak air, boleh diminum terus dari pili penapis air tu.


Produk Superbrands, SIRIM Tested, Terbukti Secara Klinikal. Banyak dapat anugerah benda nih..

Lagi satu makcik cakap ; tak payah susah-susah nak simpan air dalam botol banyak-banyak. Tak perlu guna elektrik bila nak menapis kata makcik tu. Masalah makcik ni dia ada penyakit sendi. Orang cakap sakit Gout / Athritis bahasa medikal nya. Sjak guna penapis air ni dia rasa sihat sikit, jarang-jarang datangnya sakit sendi. Kalau makan makanan laut habizz la...


Biozone Food Purifier

Pernah masa mula-mula pasang penapis air ni aku ajak join ahli, dapat murah sikit. Dapat jugak mata ganjaran, pat juga duit. Masuk RM30 jer. aku respek makcik ni dia bayar cepat, bayar guna cek pun ada heeeee...  Dia dah tak nak tak apa la. Orang tua susah sikit..tak pa..

Purikasi ikan sungai.
Tengah-tengah aku setting benda ni tadi dia tanya berapa yuran masuk ahli?. Aku jawab sama, RM30 jer. Bukan 30 ribu, 30puloh hinggit!! heeeee.. Bila aku cakap pasai proses purikasi ni asyik-asyik minta borang ahli. '' Alamakk, makcik nak joinn.. wahh takpe kejap ye makcik.'' Mula-mula kita buat ikan dulu, lepas tu buat ayam.


Baru 5minit dah banyak bahan-bahan seperti formalin, purin, bahan kimia yang lain dikeluarkan dari ikan sungai tersebut.
Sementara tunggu benda tu siap sembang-sembang pasai kerja. Ingatkan nak selitkan MP. Tak pe kata hati. Tiba-tiba makcik cakap pasai nama aku masuk news paper 26hb Mac 2011 lepas. Aikk.. mentang-mentang dah bersara semua dia tahu... Okey jugak kalau dia tahu aku join benda ni ada nampak bukti kesahihan, kebenaran apa yang aku buat.

Ni ayam yang baru dibeli dari supermarket.

Dah abez purikasi tu baru makcik tu tahu apa sebab dia sakit sekarang. Okey la, penapis air dah ada, mesin ni lagi bezz makcik, lengkap dalam rumah kalau ada benda ni. Bila aku bakar buih-buih yang keluar dari ikan dan ayam tadi baru dia tahu. Hhmmm tu la makcik makan sebarang jer. Mentang-mentang la duit tak pandai habis.heeeeeeeee..

Skarang kita bakar buih-buih yang keluar dri ayam dan ikan tadi. Nampak tak dapat di bakar. Benda ni adalah asid tepu yang berkumpul dalam badan yang menyebabkan pelbagai penyakit.




Tak terbakar, berbau, hari -hari kita makan benda ni kalau kita tak buang dulu dengan purikasi mesin. Itu sebab banyak penyakit bila usia dah meningkat.
Asyik-asyik bertanyakan borang; sabo la makcik ye..heeee.. hmm. Tunggu kau makcik. Ni ada satu lagi produk ajaib ni makcik. Kalau 3jam ni tak cukup nak cerita pasal makanan & penjagaan kesihatan ni makcik. Ni hah herba maharani. Jualan mencecah 2.7 billion setahun.Billion makcik, masuk '' Malaysia Books of Records '' lagi. Dah tak percaya jugak?
Percaya tak? Hah tak percaya? ni ambik no phone aku 013-568-8660. Kol ke sms kalau nak tengok yang real punya.

Aku ni bukan apa, bukan tak nak kasi borang. Kasi can aku nak bercakap ler makcik oooiiii...heheeeee. Jangan marah makcik no,, gurau jer. Nah borang nya cik. pandai tak isik? Meh sini aku isikkan. Mintak i.c. Duitnya RM30 hinggit jer ... Nanti dah join jangan lupa beli barang-barang. Ada jugok kerja makcik masa-masa tua ni......heeeeeeeeeee...


Tak percaya juga.. baca la bukti-bukti dalam surat khabar. Cari mana-mana pun akan cakap benda yang sama.. Selamat beramal...




Your Comment/ Komen Anda