nuffnang ads

Jumaat, 8 April 2011

'' kita-kita''

Assalammualaikum...
Salam permulaan..
Apa khabar? harap semua baik. Memang semua baik, kalau tak; takkan dapat baca entri saya ni. Baek!
Kalau tak baek pun dapat juga buka fb atau tengah online...haha.. Kecuali mata dah tutup.kahkahkah..

Dua tiga hari ni orang sibuk nak mengundi, so macam-macam la kempen-kempen yang dibuat. heeeeeee.. Sampai parti-parti pembang kang nih bagi risalah kat tempat kerja gomen aku. Tak kisah la, apa-apa pun. Yang penting aku dah register nak mengundi. Jangan tak mengundi pulak. Macam Akademi Fantasia 9 tu, kalau tak mengundi alamatnya keluar la budak tu. Jangan cakap aku nih peminat setia pulak.hahaha.. Nak bagi contoh aja. Macam tu  juga dengan kita sebagai rakyat jelata. Pilhan di tangan anda! Macam kita nak tentukan jalan ;

jalan lurus ?
jalan tak lurus ?
jalan nak senang ?
jalan nak susah ?
jalan nak tentukan kejayaan ?
jalan nak tentukan kekayaan ?
jalan nak tentukan kerja macam mana yang kita nak ?
jalan ke sana macam mana ?
nak syurga ?
nak neraka ?
 huh, bahya nih..heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..

Ni aku nak share/kongsi sikit`; malam semalam. Tak tau la pendapat korang semua, kalau nak buat baik nak tak? Kalau nak buat jahat nak jugak kerr?? Macam kempen mengundi ni jugakk.. Kempen bukan main lagi, nak buat kerja lebih bukan main lagi tak nak. Kalau kerja di bayar nak buat, kalau kerja sukarela nak ker?? hehehe.. Semangat berkempen tiptop abezz.. Kalau bukan masa kempen nak suruh buat pun tak nak. Semua berbayar baru jalan. Dah memang adat kita ? semua nak kena suap dulu. Tengok gambar ni dulu ;..layann...

Waduhh.. kempen-kempennn...

Jalan pon sesak... nampak bulan di BUMI ??
Semangat perjuangan harmoni. Tak salah kempen besar-besar. Buat la demi rakyat. Tapi salah tak buat untuk rakyat tu TUANNnn.. Bagus lagi masa tak mengundi pun semangat, hujan-hujan pun semangat. Baru hebat, baru lebat. heeeeeeee... Tu saja yang dapat aku ambek masa jemm kat tempat penamaan calon..

Berbalik kepada cerita malam semalam. Menghadiri seminar khas bagi yang berminattt saja. Tak minat pon leh datang. TERIMA KASIH kepada CIK WADA & CIK ASH..Invite aku, isteri dan yang lain datang nak ubah corak pemikiran sekarang. FREE OF CHARGE lagi tuh.. Kalau nak attend seminar yang sukarela aku rasa nak fikir dulu, sebab berbayar. Yang ni tak, percuma, perais ( kata bahasa sarawak ) MEGA HOTEL, MIRI, SARAWAK.. Memang best seminar tuh.. Aku yang kepenatan balik dari kerja terus ke Mega Hotel dah tak ngantuk dah. Segar dengar motivator tuh kasi input ..heee. Orang yang lama dah berjaya, tapi masih nak berjaya. Tak kira nak berjaya dalam apa jua jenis kejayaan. Kelassss gitu.. aku kasi 5 bintang la sama dia..heeeeeee

You Can Create Wealth, Mega Hotel Miri Sarawak.
Aku tengok yang hadir bukan orang lain, yang Minoriti nya aku dan isteri.  Majoriti nya bukan bangsa kita. Pehem-pehem la ye!! Ala jangan terasa pulak ye... cakap jer. Penuh dewan seminar tuh. Speaking lagi tu diaorang. Aku yang tak berapa reti speaking London nih diam jerr. aku jawab yang aku pehem. Heeeeee.. Berkongsi peluang macam ni la kita lambat. Nak makan suap mesti mauu.. Semua nak subsidi... Orang kasi free datang la yee.. Engko tak minat sukati engko la.. yang penting dengar dulu. Macam ni nak maju? macam ni nak mengundi? hehehee.. dok pikiq la bro.. Nanti tuduh yang bukan-bukan. sekola tinggi, otak tak tinggi p0nn? heeeeeeeeeeeee.. gurau lah.. seminar yang bukan macam seminar, lebih kepada discussing. Baru tak ngantokk.. Baru berehhh....

Kita buat sesuatu tu kena sungguh-sungguh. Bukan buat suka-suka. Bukan ikut mood. Bukan ikut perasaan. Bukan main hati. Buat untuk hasil pasa masa depan. Kena ada perancangan awal. Nanti dah terlambat, tak leh den nak tolonn. Kawan buat aku buat, kawan berenti aku berenti, kawan down aku down, kawan alih angin aku pun beralih angin. Last-last naik hangin..heeeeeeeeeee. Kita buat untuk kita. Bukan untuk orang yang suruh kita ikut serta. Bangang namanya..heeeee .. Jangan marah bang ye..

Betul kata-kata si pemandai ; aku ni tengok orang berjaya jeles, dengki mengomel, tuduh tapa siasat, tak kasi peluang dan macam-macam. Mana nak maju  macam tu lagunya.Cuba ambik peluang yang ada. Sama gak mengundi, nak pilih pemerintah yang betui. kang lain jadi nya kalau salah pilih. Sama tak kalau nak pilih jalan hidup? Aku ni nak pilih kehidupan yang bagaimana, macammana.... undi la sendiri.


Mentorship Programme, Mega Hotel.

sekadar menulis dan berpuitis. Ada baik nya ianya dibuat dari mula..


SELAMAT MEMBACA!!

Your Comment/ Komen Anda