nuffnang ads

Rabu, 10 Ogos 2011

Ramadhan Lagi

Hari ni dah puasa hari ke 10..
Tahun ni pose sorg lagi..
Sahur dan berbuka sorang-sorang lagi
Kadang-kadang ada teman bersama, hilang jua sunyi dan suasana bulan puasa..
Teringin nak bersahur ramai-ramai dengan keluarga
Apa bole buat, saber sajalah labuu...

Teringin nak makan masakan mak di kampung..
pilu sekali,,hehe
Kalau bulan puasa ni masakan kegemaran aku bubur pedas di beri nama

Tak pedas ponn..
Nama aje pedass..
Orang lain jual tak sedapp
Mak masak sedapp...
Ada pucuk midin
Ada kulat
Ada nasi sikit
Ada kacang tanah
Ada kucai, tau kucai takk?hehehe
Ada pucuk kangkuk manis
Berbuka dan bersahur dengan bubur pedas pun tak jemu..

Kalau beo kat bazar ramadhan tak sedepp,,
Mahainya sepaket..
'' taste '' nya kurang..
hehe

Aku try test nak buat sendiri
Tak reti la pulak
Sempat aku pergi kedai cari bahan-bahannya
Tapi tak jumpa semua
LAst-last aku berbuka kat supermarket aje..hahaha

Teringat aku hari pertama puasa
Lauk pauk aku beli tak sempat nak jamah..
Sedekah kat jalan berturap aje..
Kesian..
Hhmm...
Bukan rezeki aku..Ujian bulan puasa kot..hehe..

Baiklah...
nak tidur..

Selamat malam Wazien
Selamat malam Intan
Rindu kamu berdua..

Your Comment/ Komen Anda