nuffnang ads

Selasa, 3 Mei 2011

semangatnya aku..

Bangunn seawal sempat subuh pagi tadi membuatkan aku kureng tidur pada malam tadi. Malam semalam balik kerja jam 10 malam. Dah ' set ' kan pagi tadi nak settle semua kerja opiss. Sebab kita mesti percaya, tak wajib betul harus salah. Setiap apa yang kita usahakan tak kira apa benda sekali pun memang menjadi. Tak percaya ? cuba try test la sendiri. Kalau betoi, aku kasi seposen. Hahaaaaaa... SEBABnya ;

'' jika kau fikirkan bolehh..''
'' kau hampir boleh melakukan ''

Alhamdulilah, sempat juga aku siapkan semuanya walaupun ada macam karenah, perangai dan profile setiap insan. Al-maklumlahkan dah berapa hari cuti umum. Tapi aku kena bekerja, mesti kerja, wajib kerja sebab dah tugas sebagai penjawat awam. Anda pembaca apa kurangnya.?? Sama-sama kerja, kerja gomen, kerja tak gomen sama la tu. Asalkan kerjanya tak salah dari segi agama dan undang-undang. Bukan ke kerja itu ibadah? Tak gitu?

Petang tadi sepatutnya balik jam 5, tapi ada kerja sikit nak buat, kan tak pasal-pasal kena complain lagi.  Hahaaa.. Susah nya.. Buat baik susah, buat jahat lagi susah. Kenapa orang tak nampak Gajah diseberang ?, kalau kuman-kuman depan mata tersangatlah nampak. Kenapa la woiii? haheeeee..

Rasanya berbaloi kalau kita buat sesuatu benda tu dengan tekun , sabar dan tawakall. Sebab apa yang kita buat ni bukan nak kaya semata-mata atau nak menunjuk-nunjuk. Cuba tanya diri sendiri, cukupkah? puaskah? berbaloikah? atau tanya apa penting nya ada duit sebagai backup ?

Kalau tak pun ingat la muka mak ayah selagi mereka masih bernafas. Dari kecil sampai sekarang takkan kita nak susahkan mereka. Kalau tak juga tengoklah muka isteri/suami atau anak-anak? Tidakkah kita terfikir untuk buat yang terbaik? Pesanan untuk diri dan para pembaca.. Jenuh aku menunggu orang yang buat tempahan tadi. Takut-takut kalau isteri aku menunggu lama di rumah. Hehehe.. kesian isteri aku.. Tak apa la sayang, abang buat ni selagi empat kudrat ni masih mampu untuk terus memberi yang terbaik.

Berniaga kena banyak bersabar. Kalau tak pelanggan lari, sendiri yang rugi. Memang dah adat resam berniaga, ada turun naik nya. Ada untung rugi nya. Ada kaya miskin nya. Tak apa buat, buat dan terus buat. Berniaga untuk jangka masa yang panjang. Bukannya '' hangat-hangat tahi ayam ''... okkk??

Hmm.. baik lahhh.. dah nak tidur.. esok sambung..
Harap terus bersemangat
Terus berjuang untuk segala macam cabaran..

Tapi sebelum tidur jangan lupa Solat Istiqarah...
Banyakkan berdoa..
Selamat malam...
Selamat beramall...


isteri & aku, jadi emcee...



Your Comment/ Komen Anda