nuffnang ads

Ahad, 12 Ogos 2012

Lawak Bulan Ramadhan

Sekadar ikhtibar ;

- tiada kaitan dengan mana-mana pihak
- peringatan untuk kita yang masih hidup..

Jomm layann lawak suami isteri ;

Suami : Kalau diberi pilihan untuk
siapa mati dulu,
awak rasa siapa yg patut mati
dulu ?

Isteri : Saya harap abang mati
dulu .

Suami : Sampai hati awak kan,
saya sengaja nak
menguji awak sama ada betul2
sayangkan saya atau tak . :’(

Isteri : Abang tak nak tahu
kenapa saya harap abang
mati dulu ?

Suami : Tak perlu nak jelaskan.
Dah terbukti awak tak
sayangkan saya lagi dah, bila saya
mati awak akan
cepat2 cari yang baru !

Isteri : Hmm , cara abang fikir tu
salah sayang ..

Suami : Apa yang salah pulak ???

Isteri : Saya harap abang pergi
dulu sebab saya tak
sanggup nak tengok abang sedih
bila saya takda
nanti. Kalau abang yg pergi dulu,
saya nak
sedekahkan al-fatihah dekat
abang tiap2 hari supaya
abang tenang dekat sana. Dan
saya nak doa hari2 supaya

dapat bertemu dengan abang
semula dekat ‘sana’ . :’)
Suami : (terdiam ) ?? ?? ??



Your Comment/ Komen Anda